Gå til innhold
  • Det finnes ingen forslag fordi søkefeltet er tomt.

Opphør av arbeidsforhold - med autosvar på e-post

Når en ansatt slutter, bør administrator stenge brukerens tilgang og eventuelt sette opp autosvar på e-post. Denne artikkelen viser de fire tiltakene du kan gjøre, og lenker videre til detaljerte veiledninger der det trengs.

Steng e-posttilgang (IMAP) og sett opp autosvar

Administrator kan stenge e-posttilgangen og sette opp autosvar på e-post for en bruker som har sluttet. Slik stenger du e-posttilgangen:

  1. Gå til Admin.
  2. Velg Brukere.
  3. Velg Brukere og grupper.
  4. Marker personen det gjelder, og høyreklikk.
  5. Velg Rediger person.
  6. Fjern haken for Tilgang til e-post (IMAP).

Opphør arbeidsforhold - sette bruker inaktiv 1

Opphør arbeidsforhold - med autosvar på e-post2

 Brukeren som har sluttet, kan nå ikke lenger logge inn på eksterne e-postklienter (IMAP). For å sette opp autosvar på e-post, følg veiledningen i artikkelen  : Autosvar på e-post

Skru av alternativ innloggingsmetode

1.Skru av alternativ innloggingsmetode
Skru av eller fjern alternativ innloggingsmetode for brukeren på brukerens personkort

2. Sett sperredato for bruker

 Sett en sperredato på brukeren som har sluttet, slik at brukeren ikke får logget inn selv om kontoen fortsatt står som aktiv. : Definer utløpsdato på brukerkonto

 

3. Mulighet for å videresende e-post

 Ønsker du at e-post til brukeren skal videresendes til en angitt e-postadresse når brukeren slutter, følg veiledningen i denne artikkelen: Videresending av e-post